Adana Tatilinin Olmazsa Olmazları

Akdeniz’in dillerden düşmeyen mükemmelliği, Güneydoğu Anadolu insanının can ciğer samimiyeti, iç yakan lezzetli bir dürüm ve yanına da şalgam… Bunların hepsi bir araya gelince akla da tek bir şehir geliyor; Adana! Mutfağıyla insanoğlunun damağında unutulmayan tatlar bırakan Adana, sadece yemekleriyle değil gezilecek yerleriyle de size unutulmaz bir tatil yaşatmaya kararlı. Yani Adana’ya uçak biletinizi almakla mükemmel bir tatili garantilemek eş anlamlı. Hem Güneş’in yanı başında konumlanmış hissi veren iklimiyle vücudunuzu, hem de insanları ve tarihiyle içinizi ısıtacak Adana sizi bekliyor! Müzik listelerinizde Adanalım şarkısı yerini aldıysa başlıyoruz.

Dünyanın En Eski Köprüsü

Adana 2

 

Adana denilince akla ilk gelen yerlerden biri olan Taşköprü, gezilecek yerler listesinin ilk sıralarında. Onu bu kadar özel yapan şey ise dünyanın en eski köprüsü olması. Roma döneminden bu yana Seyhan ve Yüreğir yakalarını birleştiren Taşköprü, eşsiz bir nehir olan Seyhan Nehri üzerinde yer alıyor. Böylece hem doğanın eşsiz harikası olan Seyhan Nehri’ni hem de tarihin Adana’ya armağanı olan Taşköprü’yü aynı manzarada görme fırsatı yakalamış oluyorsunuz. Osmanlı döneminde de kullanılan ve günümüzde bile dimdik ayakta olup hizmet veren Taşköprü’yü tarihi buram buram koklamak isteyenlerin gidip görmesi şart.

Türkiye’nin En Uzun Saat Kulesi

saat kulesi adana
Eğer Adana’ya uçak biletinizi aldıysanız “en’’lerle dolu bir tatile de merhaba demişsiniz demektir. 1881 yılında inşa edilen ve 32 metreyle, o günden beri ülkemizin en uzun saat kulesi ünvanını kaptırmayan Büyük Saat ayrıca Adana’nın geçmişten itibaren modernliğe olan yakınlığının bir kanıtı. Adana Çarşı’ya gittiğinizde sizi kendisi bizzat karşılayacaktır.

Kale ve Antik Kent Cenneti

adana 3

Yapılan eserler ve asırlar öncesinde yaşam alanları olan topraklar gün geçtikçe değerlerine değer katıyorlar. Bizim için onları özel kılan geçen zamana karşı koymaları olduğu gibi Adana’nın değerine değer katan da hiç kuşkusuz bu tarihin yansımaları. Misis Antik Kenti, Şar Antik Kenti, Anavarza Antik Kenti ve Ayaş Antik Kenti Adana gezinize benzersiz bir ruh katacak lokasyonlar. Antik kentleri gezip de kaleleri görmeden dönmek olmaz! Günümüzde heybetli bir şekilde ayakta duran Anavarza Kalesi, Şahmeran Kalesi ve Feke Kalesi mutlaka görülmesi gereken noktalar.

Zaman Makinesi Adana’da!

adana 4

Henüz keşfedilmedi ama zaman makinesi keşfedilseydi muhtemelen burada da çoğu şehre, çoğu ülkeye ağabeylik yapardı Adana. Yüzyıllardır birçok devlete ve beyliğe kucak açan Adana’da kendinizi bir zaman makinesinde yolculuk yapıyor gibi hissedeceksiniz. Bahsettiğimiz birçok tarihi ve mimari eser de bunu kanıtlar nitelikte zaten. Bunlara ek olarak; 16. yüzyılda Ramazanoğulları tarafından inşa edilen Adana Ulu Camii ve Külliyesi, geçmişle somut bir iletişim kurmanızı sağlayacak Adana Arkeoloji Müzesi ve Almanlar tarafından inşa edilen, James Bond filminde de kendini dünyaya bir kez daha tanıtan Varda Köprüsü Adana’nın görülmesi gereken yerlerinden.