Prag için bohem bir şehir denir. Aynı zamanda bu şehir ünlü yazar Kafka ve kendinden yıllardır hiçbir şey kaybetmemiş kusursuz mimarisi ile de anılır. Bazı edebiyat eleştirmenleri, Kafka’nın hisleri nedeniyle değil de şehrin kusursuz atmosferi sayesinde bu kadar başarılı bir yazar olduğunu öne sürüyor. Prag’da geçireceğin her vakit çok değerli. Sana Prag seyahatini ekonomik geçirebilmen için bazı önerilerimiz var. Ucuz Prag uçak biletini aldıysan, önerilerimize kulak ver!

Kültür ve Sanat Aşkını Özgürce Yaşa
Prag’a gitmeye karar verdiysen, biraz da olsun sanatın seni kendine çeken bir yanı olduğunu düşünüyoruz. Bu yüzden çok sevineceğin haberlerimiz var. Prag sanat galerileri arasında öne çıkan Ulusal Galeri yılın belli dönemlerinde ücretsiz. Gitmeden önce ücrete tabi olmadığı dönemleri internet sitesinden kontrol etmelisin. Meet Factory yani Prag’ın modern sanatlar merkezi ise isteğe bağlı giriş ücreti sistemini kullanır. Çek sanatçıları ortaya çıkartan kariyer galerisi Kastner Artworks salıdan cumaya 13.00 ve 18.00 saatleri arasında ücretsiz. Cumartesi günleri ise bu saatler 14.00-18.00 olarak değişkenlik gösteriyor. Tamamen ücretsiz olan Tarihi Belediye Binası’ndaki Mimarlar Salonu’nu ve Çek Merkez Galerisi de Prag’da gezilecek yerlerin arasında bulunuyor.

kultur-ve-sanat-aski-prag

Bir Heykel Krallığı
Prag, sanatın şehri olduğunu en başta heykelleriyle kanıtlıyor. Zizkov’daki bir TV kulesine emekleyerek tırmanan bronz bebeklerin veya Mala Strana’daki çişini yapan adamların neden bunları yaptığına anlam veremeyebilirsin. Fakat anlam vermeksizin onları ziyaret etmek çok zevkli. Üstelik hepsinin de bir hikâyesi var. Charles Köprüsü üzerinde bulunan heykelleri zaten biliyorsundur. Yine de hatırlatalım. Charles Köprüsü önemli.

heykel-kralligi

Halka Açık Alanlarda Eğlence
Nova Scena’nın yanındaki meydana iki biletimiz var! Bu meydanda bir köşe bulup oturacağız ve sahnede spontane gelişen olayları izleyeceğiz. Belki bir kay kay şovu, belki bir canlı müzik performansı belki de bir dans gösterisi bizi çok mutlu edecektir. Biz olmasak bile sen içeceklerini al ve Nova Scena bölgesine vardığında kalabalığı takip et, eğlenceli saatler seni orada bekliyor olacak. Alternatif olarak sana Containall Stalin’i de önerebiliriz. Burada bulunan kocaman sahnede neredeyse her akşam bir gösteri düzenleniyor. Çılgınlar gibi ücretsiz.

Ye, İç, Eğlen!
Ücretsiz yiyecek-içecek Prag’da sık uygulanan bir şey değil. Hatta aslında Prag bu konuya çok uzak. Fast food restoranlarda soslar bile ücretli olabiliyor. Ama neyse ki kulağınıza fısıldayacağımız birkaç gizli nokta var. Bohemia Bagel (aynı zamanda Prag’da pişiyi tekrar gündeme getiren kahraman mekân) hamur işlerinin yanında kahveyi ücretsiz olarak sunuyor. Golden Prague adındaki bir oyun salonu ise akşam saat 9’dan sonra tüm yiyecek ve içecekleri ücretsiz hale getiriyor. Benzer bir özellik Casino Palais Savarin’de de var. Fakat bu cömertlik burada sadece içecekler için geçerli.

Prag’da Sendromuz Pazartesiler
Prag gece hayatı ile ilgili çok güzel bir ayrıntı Roxy. Çeklerin eğlence özeti bu mekânda, hem canlı hem de DJ performansları sergileniyor. Tabii ki belli bir ücret karşılığında bu eğlencenin arasına karışabiliyorsun. Ücretsiz Pazartesi’ler hariç! Ücretsiz Pazartesi etkinliği bir süredir devam ediyor ve talep kadar yoğun ki bizce bu gelenek efsaneleşecek. Sen de bu efsanenin arasında yer almak için Roxy’e mutlaka uğra. Prag’ın gelmiş geçmiş en çok eğlenen gezgini ol!